Przewodniczący Rady otworzył XVII sesję Rady Gminy Bralin, witając radnych oraz gości, w tym Wójta Karola Wanzka, Zastępcę Wójta Magdę Iwan, Sekretarz Ewelinę Pieles, Skarbnik Grażynę Mosch oraz Radnego Powiatowego Karola Hibnera. Stwierdzono obecność 13 radnych, co stanowi kworum.
Wójt zgłosił wniosek o wprowadzenie dwóch dodatkowych punktów do porządku obrad dotyczących opinii Zespołu do spraw zaopiniowania kandydatów na Ławnika oraz przeprowadzenia głosowania na Ławnika. Rada jednogłośnie przyjęła zmiany w porządku obrad.
Rada przyjęła protokół nr 16 z dnia 26 lutego 2025 roku bez uwag, głosami 13 za.
Wójt przedstawił sprawozdanie z działalności, odpowiadając na pytania radnych dotyczące budowy sieci światłowodowej oraz spotkania z Wojewodą w sprawie realizacji ustawy o ochronie ludności. Wójt podkreślił znaczenie inwestycji w infrastrukturę cyfrową oraz oczekiwane szkolenia dla włodarzy gmin.
Przewodniczący Rady przedstawił swoje działania w okresie międzysesyjnym, w tym uczestnictwo w zebraniach i wydarzeniach lokalnych.
Przedstawiciele Komisji Oświaty oraz Komisji Rolnictwa zreferowali swoje działania, w tym wizytację szkoły oraz rozpatrzenie wniosków o przejęcie dróg.
Pani Skarbnik przedstawiła projekt uchwały, który został przyjęty głosami 12 za, 0 przeciw, 1 nieważny.
Rada przyjęła uchwałę w sprawie zmiany WPF na lata 2025-2039, głosami 13 za.
Pani Krzak przedstawiła zmiany dotyczące częstotliwości odbioru papieru. Uchwała została przyjęta jednogłośnie, głosami 13 za.
Pani Iwan omówiła projekt uchwały, który również został przyjęty jednogłośnie, głosami 13 za.
Pani Pieles przedstawiła projekt uchwały, który został przyjęty głosami 13 za.
Uchwała została przyjęta jednogłośnie, głosami 13 za.
Przewodnicząca Zespołu przedstawiła opinię o kandydacie na Ławnika, Pani Małgorzacie Urszuli Wanzek, która spełnia wymogi ustawowe.
Rada wybrała Komisję Skrutacyjną i przeprowadziła głosowanie na Ławnika. Pani Małgorzata Urszula Wanzek uzyskała 13 głosów za.
Uchwała została przyjęta jednogłośnie, głosami 13 za.
Uchwała została przyjęta jednogłośnie, głosami 13 za.
Pani Iwan przedstawiła sprawozdanie z realizacji programu, które nie spotkało się z uwagami radnych.
Pani Justyna przedstawiła sprawozdanie, na które radni nie mieli pytań.
Nie zgłoszono interpelacji ani zapytań.
Radny Michael Bohm poruszył temat przejścia dla pieszych, a Wójt zadeklarował dalsze konsultacje w tej sprawie. Radny Powiatowy Karol Hibner odniósł się do sytuacji w szpitalu i kondycji finansowej powiatu.
Przewodniczący zamknął obrady, dziękując wszystkim za udział.
Powyższe podsumowanie zostało wygenerowane przez sztuczną inteligencję. Mogą znajdować się z nim błędy oraz nieścisłości. W celu weryfikacji zapisów podsumowania, rekomendujemy przesłuchać nagranie i upewnić się, że zawarte w nim stwierdzenia są zgodne ze stanem faktycznym.